Załatwianie spraw
ZAŁATWIANIE SPRAW
Wszelkie sprawy związane ze swoją edukacją załatwiaj w dniach i godzinach pracy szkoły.
Pamiętaj też, że sprawa ważna dla Ciebie niekoniecznie musi być sprawą priorytetową dla Szkoły. Poza "czekaniem" na telefon lub maila od Ciebie, mamy swoje codzienne obowiązki, dlatego nie zostawaj niczego na ostatnią chwilę.
W ten sposób unikniesz zdziwienia, że nie pracujemy w dni ustawowo wolne od pracy, ani w nocy.
Poniżej opisujemy procedury, jakie obowiązują w naszej szkole w najczęściej załatwianych przez Was sprawach.
WYSTAWIANIE ZAŚWIADCZEŃ
1. Jak każda szkoła, tak i nasza wystawia zaświadczenia o uczęszczaniu na zajęcia i byciu uczniem, jednak zanim to zrobimy musimy zweryfikować, czy faktycznie nim jesteś. Formalnie na wystawienie zaświadczenia mamy 30 dni, jednak nigdy nikomu nie każemy tak długo czekać i standardowo staramy się je wystawiać na drugi dzień roboczy.
2. Do wystawienia zaświadczenia potrzebujemy informację przed jaką instytucją będzie ono złożone. Nie oczekuj od nas, że będziemy wystawiać dokument i poświadczać zawarte w nim informacje nie wiedząc gdzie ma on trafić. W tym celu wyślij nam dane np. nazwa i adres pracodawcy, jeśli składasz je w miejscu pracy, adres właściwego ZUS jeśli składasz je do ZUS-u itd.
3. Dla wzajemnej wygody przesyłamy skan zaświadczenia na maila co nie oznacza, że nie możesz przyjść po jego wydruk.
4. Zanim zaczniesz nas ponaglać uruchom myślenie. O tym, że potrzebujesz zaświadczenie nie dowiadujesz się za nagle i niespodziewanie. Twoje zaświadczenie nie jest też jedyną sprawą, jaką w danym dniu będziemy się zajmować. Dzwonienie do Szkoły z zapytaniem, jak długo masz czekać na zaświadczenie, bo wysłałeś informacje o jego potrzebie 5 min. wcześniej na maila jest dalece nie na miejscu.
5. Jak wyżej – jeśli wysyłasz do nas informację o potrzebie otrzymania zaświadczenia po godzinach naszej pracy, w dniach wolnych lub 5 minut przed zamknięciem szkoły nie spodziewaj się, że otrzymasz zaświadczenie 20 minut później.
6. Osoby nowo zapisane otrzymują zaświadczenie po przejściu procesu rekrutacyjnego i spełnieniu warunków formalnych. Z faktu złożenia podania o przyjęcie nie wynika fakt bycia uczniem.
WYSTAWIANIE I WYDAWANIE LEGITYMACJI
1. Od roku szkolnego 2024/2025 MEN wprowadziło nowe legitymacje szkolne. Oznacza to, że obecnie żadne szkoły nie wystawiają już legitymacji papierowych.
2. Wprowadzenie nowych legitymacji wiąże się z bardzo wysokimi kosztami, dlatego większość szkół zleca ich druk firmom zewnętrznym. LUPUS posiada własną linie drukarską dzięki czemu jesteśmy nie tylko niezależni, ale skróciliśmy czas oczekiwania na wydruk legitymacji a dane naszych uczniów nie są udostępniane podmiotom zewnętrznym.
3. Aby wydrukować legitymację szkolną musimy zamówić w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych stosowne blankiety i hologramy. Następnie musimy obrobić cyfrowo zdjęcie ucznia, nanieść dane do dedykowanego w tym celu programu i wreszcie je wydrukować. Kolejnym etapem jest m.in. tworzenie ewidencji blankietów. Jest to proces czasochłonny a legitymacje nie są ani jedyną, ani najważniejszą rzeczą, jaką się zajmujemy. Na tę czynność przeznaczamy wtorki - dzień, kiedy pracujemy dłużej. Czynnikiem decydującym jest sama dostępność blankietów, co w żaden sposób nie jest od nas zależne. Miej to na uwadze, kiedy odkryjesz, że legitymacja jest Tobie potrzebna na wczoraj.
4. Po złożeniu kompletnego wniosku o wydanie legitymacji będzie ona gotowa do odbioru najpóźniej w ciągu tygodnia - legitymacje drukujemy we wtorki, wydajemy dnia następnego od godz. 12:00.
ODBIÓR DOKUMENTÓW
1. Szkoła to instytucja a nie stragan z marchewką i kapustą. Wypisanie Ucznia, podobnie jak jego zapis, jest procesem dlatego jeśli chcesz odebrać swoje dokumenty to najpierw nam to zgłoś, abyśmy mogli zakończyć historię Twojej edukacji i je przygotować. Zgodnie z przepisami k.p.a. Szkoła ma 30 dni na wydanie Twojej dokumentacji i termin ten może zostać przedłużony.
2. Absolwenci - świadectwa i inne osobiste dokumenty złożone w procesie rekrutacji odbierają razem ze świadectwem ukończenia naszej szkoły. Nauka w czwartej klasie kończy się z końcem kwietnia co oznacza, że świadectwa przygotowujemy dopiero po weekendzie majowym. Weź jednak pod uwagę fakt, że dokładnie w tym samym czasie organizujemy matury i zasiadamy w komisjach. Świadectwa ukończenia szkoły drukujemy alfabetycznie a o ich gotowści do odbioru informujemy w zakładce komunikaty.
3. Osoby rezygnujące z nauki. Nie twierdzimy, że szkoła średnia jest dla każdego i jak w każdej szkole tak i w naszej zdarza się, że Uczeń podejmuje decyzję o rezygnacji z dalszej nauki. Szanujemy takie decyzje i wspieramy Uczniów w ich życiowych wyborach, ale jednocześnie apelujemy, aby osoby rezygnujące robiły to w sposób cywilizowany tak, jak na dorosłych ludzi przystało. Zamiast się awanturować zacznij od złożenia pisemnej rezygnacji, na podstawie której będziemy mogli dokonać Twojego skreślenia. Zanim odbierzesz dokumenty musimy wykreślić Cię z księgi uczniów, wykreślić Cię z dzienników, list obecności i protokołów egzaminacyjnych. Następnie zamknąć twój arkusz ocen i arkusz osobowy, dokonać podsumowania i zamknięcia Twojego konta z płatnościami oraz przygotować Twoje dokumenty - część z nich wymaga uwierzytelnienia przez dyrektora szkoły. Jeśli dodatkowo Twoja historia jest bardziej złożona (nieklasyfikacje, egzaminy komisyjne, warunkowe promocje itp.) lub jesteś dłużnikiem, to musimy dokonać dodatkowych czynności administracyjnych. W przypadku dłużników musimy też ustalić czy dokumenty są jeszcze w szkole czy już zostały przekazane do działu windykacji, a to dodatkowo wydłuży cały proces. Nie oczekuj też, że dyrektor i wychowawca klasy, którzy podpisują Twoją dokumentację czekają w gotowości na tego typu decyzję. Twoje dokumenty po złożonej rezygnacji nie są nam do niczego potrzebne, ale daj nam czas na ich przygotowanie i dopełnienie ustawowych formalności. Nie obarczaj nas odpowiedzialnością za Twoje własne zaniedbania.