Turystyka
Nabór: wrzesień 2025 | Rekrutacja: ZAMKNIĘTA
TURYSTYKA
(obsługa ruchu turystycznego)
Branża turystyczna to jeden z najbardziej rozwijających się sektorów gospodarki światowej. Tym samym również turystyka krajowa każdego roku notuje coraz większe zyski, zaś zapotrzebowanie na usługi turystyczne począwszy od gastronomii po tworzenie baz noclegowych nieustannie rośnie. Dlatego łącząc zamiłowanie do podróży i wypoczynku z możliwościami biznesowymi postanowiliśmy uruchomić niniejszy kierunek jednocześnie umożliwiając specjalizację w kilku obszarach:
- turystyka obszarów wiejskich,
- turystyka obszarów miejskich,
- prowadzenie działalności agroturystycznej.
W zależności od wybranej specjalizacji, podczas 2 letniego okresu nauczania realizujemy podstawę programową zbieżną z kierunkami technik turystyki wiejskiej i podobnych. W tym okresie naszym Słuchaczom pokażemy praktyczne podstawy pracy w biurach turystycznych, wskażemy praktyczne aspekty prowadzenia własnej działalności turystycznej oraz przygotujemy do promowania i sprzedaży usług i imprez turystycznych.
Program nauczania obejmuje m.in. przedmioty:
- Bezpieczeństwo i higiena pracy.
- Realizacja imprez turystycznych.
- Rozliczanie imprez turystycznych.
- Organizacja pracy zespołów.
- Obsługa klienta.
- Prawne aspekty działalności turystycznej.
Nauka kończy się egzaminem wewnętrznym, po zdaniu którego absolwent otrzyma świadectwo ukończenia szkoły na kierunku turystyka.
Ukończenie kierunku uwarunkowane jest od zaliczenia praktyk zawodowych.
Osoby, które pragną uzyskać tytuł specjalisty dodatkowo zobligowane są do złożenia i obrony pracy dyplomowej związanej z obszarem wybranej przez siebie specjalizacji np. turystyka obszarów wiejskich.
miesięczne czesne
On-line 300
Stacjonarnie 500
Indywidualnie 1:1 1000
Cena czesnego nie obejmuje kosztów wyjazdów terenowych.
Lipiec i sierpień bez opłat.
Prywatne Gimnazjum i Szkoła Podstawowa [nazwa firmy] zostały założone w 2001 roku. Posiadamy uprawnienia szkoły publicznej (wpisy do ewidencji nr 21788 i 21789). Dwupiętrowy budynek szkoły - o łącznej powierzchni 2800 m2 - usytuowany jest na dużej działce (ponad 1,5 ha) z trawnikami, boiskiem i parkingiem. To wszystko w spokojnej i bezpiecznej dzielnicy. W szkole panuje przyjazna dla uczniów atmosfera, którą tworzą nauczyciele i inni pracownicy, starający się służyć pomocą w każdej sytuacji.
Nad bezpieczeństwem młodzieży czuwają dyżurujący nauczyciele. Dodatkowym zabezpieczeniem jest monitoring wewnętrzny oraz system alarmowy. Szkoła jest wyposażona w pomoce naukowe: tablice interaktywne we wszystkich salach lekcyjnych, oddzielna sala do zajęć teatralnych, przystosowany gabinet fizyki i chemii, trzy sale komputerowe z blisko 70 komputerami z dostępem do internetu, projektory multimedialne, wizualizery.
Propagujemy zdrowy styl życia. Stołówka serwuje zdrowe posiłki oraz napoje. W szkolnym sklepiku można kupić zawsze sprawdzoną, świeżą żywność – codzienne dostawy. Zapewniamy całodzienną opiekę medyczną, oprócz pielęgniarki uczniami zajmuje się także lekarz pediatra. Autobusy szkolne dowożą dzieci zamieszkujące dzielnicę mamfirme.pl. Przyjazny uczniom sekretariat szkoły zaopatrzony jest w ksero i telefon. Można tam uzyskać rzetelną informację oraz pobrać odpowiednie dokumenty.
Stwarzamy warunki do rozwijania zainteresowań i talentów. Uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych – w licznych kołach i sekcjach, m.in. koło teatralne, młodych fizyków, sekcja taneczna i pływacka. Dbamy, aby nasi podopieczni osiągali coraz lepsze wyniki i rozwijali aspiracje życiowe. Planujemy wycieczki tematycznie związane z programem nauczania, bogate w walory edukacyjno-rozrywkowe. Celem integrowania szkolnej społeczności organizujemy zabawy taneczne, a dla uczniów i ich rodzin - imprezy plenerowe.
Tworzymy klimat szkoły przyjaznej, ukierunkowanej na indywidualny rozwój każdego ucznia. Naszym celem jest edukacja pozostawiająca trwały ślad i widoczne rezultaty w dalszej przyszłości młodego człowieka...
Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone, zostało zapomniane.
- Burrhus F. Skinner